Izabella in Stockholm!!!

 Söndag 5/8
 
Denna dag bar det iväg till  Stockholm ! Vi (mamma, Stefan, Ewe och jag) var mkt duktiga som steg upp vid sju på morgonen för att åka! På vägen stannade vi i Söderköping för att köpa glass!
Genom Söderköping rinner den "berömda" Göta Kanal...
Vid femtiden var vi framme i Nacka där vårt hotell låg. Kvällen spenderade vi hos min och Ewes kusin, Anna och hennes familj och det var mkt trevligt!
Utsikt från hotellet, inte så dåligt va?!

Måndag 6/8

Dags för shopping! Vid halv elva var vi inne vid slussen och där träffade vi Anna som guidade oss in till Gamla stan och sedan in till Innerstan. Där hittade jag världen underbaraste butik: Urban Outfiters
Det var så fina kläder och själva butiken var bara wow!! De hade en kristallkrona i taket, en KRISTALLKRONA!!!
          Stureplan..
Urban Outfiters...                   Drottninggatan.       Här hängde vi ;)

Shoppingfynd från Bik Bok!
Hittade också en stickad tröja från Indiska, men jag glömde att ta kort på den nu XD
Även denna kväll var vi hos Anna, mycket trevligt denna kväll med!

Tisdag 7/8

JAAA, ännu mer shopping! Fast nu var vi på Södermalm och shoppade. Där hittade vi Monki!!! Och jag kan bara säga att Monki har underbara kläder!!!
       
 Tröja från Monki: 75% på 250:-                       Linne från Monki: 75%på 100:-
Som ni märker hade monki rea, en väldigt bra rea!
På kvällen körde vi ut till Saltsjöbaden och tittade på alla rikemanshus...  Vi såg också ett mkt fint Grand Hotel..
Jäkla dyra hotell, jag ville ju med bo där!!!

Onsdag 8/8

Sista dagen i Stockholm, snyft... Men gissa vad, det blev shopping idag igen!!! Nu var det Sickla som fick besök av oss! När vi gick där inne på köpcentrumet fick jag syn på världens vackraste tunika, bara ett problem: Det var H&Ms barnavdelning... Okej tänkte jag man kan ju testa om man kan få på sig en 170, sagt och gjort. Jag fick på den! Jag fick på mig en barnstorlek!!! Sedan bar det iväg till Jc och där hittade jag en söt kofta på rean, så den fick också följa med hem! 
                      
                   Kofta, Jc: 199:-                 Tunika, H&M: 198:-
Jag hittade en sak till innan vi åkte hem: Två tändsticksaskar med Ernst på!!!!
Här är de! visst är de vackra! På baksidan står det också ett citat av honom!!!
Vid tre begav vi hos hemmåt och det var en låång resa, men rolig!

Mina lilla shoppingweekend i Stockholm var väldigt lyckad och jag längtar tills nästa besök!

/ Izabella den blonda av oss XD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback