Semester i Habo

Förra veckan var jag (Izabella) på semester med min pappa, Helene och Ewe. Vi begav till Habo, som är en liten håla utanför Jönköping.

Måndag 9/7

Vid ett-tiden satte vi oss i bilen och vår resa till Habo börjar. Vid halv fem var vi framme hos Peter och Lottie, vi bodde hos dem, eller inte riktigt. Vi bodde på deras tomt i vår husvagn.

Vilka är dessa Peter och Lottie då? Jo, så här är det: Min pappa och låtsatsmamma-Helene har varsin Schäfer hund från en kennel vid namn Beathalandet (ok, namnet är knäppt). Denna kennel ägs då av damdam daaam: Peter och Lottie! De har förutom massa hundar: 2 hästar och 3 barn-Sebbe, Emil och Millan.

Tisdag 10/7

Tisdagen började med att jag blev väckt av Matilda som är en mkt bra vän ;D Under dagen var det rätt lugnt och skönt. Jag och Matilda tog en ridtur på eftermiddagen och det var så jäkla härligt!
 
här galopperade vi<3
Kvällen forsatte och vi hann med att basta och bada i poolen. En ganska lugn och trevlig kväll helt enkelt, fast inte för alla. Inte för Emil. Vid halv tolv var Matilda och jag sömniga och tänkte gå och sova i Sebbes rum eftersom han var borta den kvällen. Men när vi kommer till hans rum är Emil där inne och spelar X-box eller nått! Så vad skulle vi nu göra!?  "Äh han är väll klar snart" tänkte vi, så vi gick och lade oss i Emils säng så länge. Ganska snart hade vi somnat...
Stackars Emil, han ville inte väcka oss vid tre på morgonen så han gick och lade sig i Millans säng.

Onsdag 11/7

Shoppingonsdag! Det bar av till A6 köpcentrum i Jönköping.

Där strosade vi runt ett bra tag och hittade massa roligt.
 
Mina Bikbok fynd.
image187 

Åh, favorit! Hittade denna fantastiska tunika på HM för endast 149:-                                                      Älskar mönstret

 
My new shoes! Skopunkten-199:-
Denna eftermiddag blev det också en ridtur- fast barbacka (utan sadel!).
Kvällen blev ganska lik gårdagen, för... Suck även denna kväll somnade Matilda och jag i fel säng. Matilda, Sebbe och jag låg och tittade på film i Sebbes säng och självklart somnar vi!

Torsdag 12/7

Dagen började lite trögt för Matilda och mig-ingen av oss hade nämnligen sovit så bra. Varför? Jo, jag ska säga varför: Sebbe tog upp mer än halva sängen!!! Så vi fick ligga och trängas...
Jaja, det var hans säng men ändå.
Trots att vi var trötta gav vi oss iväg på en långtur med hästarna vid tolv. Vilken ridtur det blev... Vi red lite fel, eller mkt fel! Vi var inte hemma förrän halv fem, som tur var hade vi haft med oss fika-annars hade vi nog varit döende.
Vid kvällningen var det dags att säga "Hej då" till Matilda som skulle hem till Mullsjö. Vårat äventyr må vara över för denna gång-men snart ska vi nog kunna ställa till med något jäkelskap igen!

Fredag 13/7

Shoppingfredag! Ja ni hörde rätt ännu en shopping dag. Vi var på A6 igen men vi besökte också rusta!

Min lillasyster (Ewe) vill inte visa sig på rusta, men ha! På parkeringen syns du iaf!!!
Även denna dag hittade jag lite grejer:
Ribbat, grått linne från Jc - 99:-

Metalliclinne från Åhléns-249:-

Lördag 14/7

Dags att säga "Hej Då" och bege sig hem till Karlskrona.
 
    Hästarna                        Millan
I bilen satt jag självklart och lyssnade på McFly! Som ni märker är jag fortfarande helt galen i dem XD


Hade en riktigt rolig semester men det är skönt att vara hemma igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback