Dagboksinlägg-Izabella

Innan jag berättar om min så händelserika lördag blir det lite om gårdagen.
  Fredag. Skolan "bestod" av en härlig mattelektion och nej, jag räkande inget. Det var också svenska och det var dags för romanredovisningen. Den blev på humm, nio sidor tror jag och jag ville egentligen skriva mer men hur långt som helst kan det ju inte vara! Ok, jag är väl lite pluggis då, men det var en riktigt bra roman. Eftermiddagen och kvällen spenderades, till Emmas stora förfäran, i Jämjö. Kanske skulle jag förklara vad två stadsbor har att göra ut i ödelandet, Jämjö. En kär klasskompis, Frida skulle vara med i kyrkans julmusikal och det var ju jag och Emma tvugna att kolla in och utge vårt full stöd till Frida. Vi kom ut till ödelandet vid femtiden och då besökde vi gatuköket för att få lite mat, tänka att det finns ett gatukök... Vi var färdigätna vid halv sex men det fanns en hake, musikalen började ju klockan sju och man fick inte gå in i föräns vid halv sju. Så i en timme underhöll vi oss med att sitta och prata i kylan. Nä, vi var inne en sväng på Ica med, det var sannerligen en upplevelse. Klockan blev tillslut halv sju och vi fick komma in i värmen, där fick vi ju sitta och vänta en stund men det överlevde vi. Musikalen var iaf bra (lite mkt gud för min smak) och Frida var bäst :)
  Det var slut kvart över åtta och då skulle vi precis hinna med halv nio-bussen. Men ojdå, det gick visst inte någon halv nio-buss, den gick kvart över och nästa gick tjugo över nio. Så nu var vi fast i ödelandet. I vår väntan träffade vi på en vän, Jessie (stavas det så?) och vi hade en trevlig stund av väntan tsm, iaf en kall väntan. Bussen kom till slut och vi överlevde kvällen. Vid tio var vi äntligen inne i stan och vi kunde äntligen känna oss som hemma!

 Lördag. Idag har kort och gott inget hänt. Jag är nu ute i Bonnaland hos pappa och kvällen har spenderats vid TV:en och nu är det visst Pirates of the Caribbean. Skulle egentligen fått åka hem till Natha men tyvärr blev det inte så. Vi får överleva ändå. Nu ska jag lägga in "dagens look" för att reta Robin. See ya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback