Dagboksinlägg-Izabella

Söndag. Nu sitter jag här i en soffa ute i Bonnaland hos min kära far och det känns minst sagt chill! Här på landet är det alltid så lugnt och skönt, ingenting som händer, ingenting man behöver göra. Förutom hemtentan som jag fortfarande inte börjat på. Planen var att jag skulle göra klart den i fredags men så blev det inte. Den planen har nu blivit framflyttad tills imorgon, måndag.
   I fredags blev det istället middag med storasyster och senare på kvällen en fjortisfest. Jag och mina tjejkompisar kände oss minst sagt felplacerade bland alla 15-åringar och små fjortisar, som i princip var helt kalasgoa efter en stackars öl. Det var dock ganska underhållande att iakta dem, då de ramlade runt i den lilla lägenheten. Det var också trevligt att för en gångs skull få känna sig lite vuxen! Den känslan kommer inte ofta ska jag säga dig. För där satt vi och smuttade på vår dricka, diskuterade livet och spelade kort, medans de andra låg lite på diverse ställen och gjorde gud vet vad. 
   Något mer som gett mig känsla av vuxenhet är att jag detta år inte fått något påskägg, utan en "påskpresent" och bara en vanlig skål med godis. Man ska väl växa upp någon gång men att inte få ägna påskaftons morgon till att leta påskägg kändes mycket tråkigt. Fast jag blev så klart glad för min present , en topp ifrån Only, Veromoda. Påskmat fick jag i alla fall och det hade jag klarat mig utan...
  Söndagskvällen ska nu spenderas med en stor skål chips och en film! Jag säger då det, chill.
See ya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback