Dagboksinlägg-Izabella

Valborg, fan vilket misslyckande det blev!

Torsdag. Igår var det Valborgsmässoafton och jag måste få säga att denna högtid är jäkligt överskattad. Kvällen började bra och som förväntat med att Natha och Amanda kom till mig och vi startade med jakt på mat. Vi lyckades hitta en familje pizza att dela på, synd bara att jag var den enda som åt upp min bit. Efter vår nyttiga måltid fixade vi hos iordning och oj vad livet lekte! 
          
Natha, Amanda och jag.

   Runt nio-tiden kom Alex och så begav vi oss iväg till bussen, för att hälsa på i Bergåsa. Bussresan innehöll en hel del trevligheter eftersom Natha var på sitt bästa humör och oj vad det smittade av sig. Väl framme i Bergåsa kan man väl säga att det vände. Det var brist på roligt folk och annat behövligt. I ett försök att få kvällen lite roligare "bestämde" vi att vi alla skulle prommenera till studentviken och fortsätta festen där. Det gick väl sådär, Natha, Amanda, Alex och jag gick i förväg för att fixa en liten brasa. Men vad hände sen?
   Jo, efter ett par tappra försök att få igång brasan gav vi upp och vi fick reda på att alla andra åkt in till stan. Så där satt vi själva utan brasa. Om det endast varit Natha, Amanda och jag hade det nog inte varit några problem men det var allt synd om Alex.
   Vi började i vilket fall som helst gå in mot stan i regnet vid halv elva. Tur var att vi inte behövde gå hela vägen hem, min kära storasyster kom nämnligen och hämtade Alex och mig! Natha och Amanda lämnade vi dock kvar på en busshållplats.
   Det var i stort sätt min Valborg, ett jäkla misslyckande! Fast den fick ett bra slut, film med Alex och sedan en lång natts sömn. Så jag ska väl inte klaga men jag hoppas på att nästa gång blir mer lyckad. See ya


Kommentarer
Postat av: paulina.

söta bilder


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback