Dagboksinlägg-Izabella

Torsdag. Ack vad tidigt det är men uppe är jag och humöret är på topp trots tröttheten. Det har än inte hunnit hända så mycket idag så jag får återkomma om denna dag lite senare eller imorgon. Nu ska ni istället få höra om den grillkväll som ägde rum igår ikväll.
   Sara, Matilda och jag bestämde oss för att trotsa det tråkiga mulna vädret och arrangerade  en liten grillkväll för att fira att onsdagen var kommen. Kvällen började med ett besök på Cityhallen för att inhandla det sista till kvällen efter detta bar det iväg till Saltö. Eftersom hungern var stor hos oss alla beslutade vi oss för att börja grilla så fort vi hade hittat den perfekta platsen. Men här startade också problemen. Varken Sara eller Matilda hade några erfarenheter av engångsgrillar och min erfarenheter av dem är inte särskilt goda. Efter en knapp timmes försök gav Sara och Matilda upp och åt rå korv i bröd. Jag själv däremot gav mig inte, för jag kunde väl knappast äta en rå hamburgare! Tur att jag är en sådan envis och optimistisk person för jag fick minsann igång den ena av våra 2 grillar och kunde äta min hamburgare. Lyckat!

 

   När vi fått i oss det mesta av våran, i Saras och Matildas fall halvfärdiga mat hade vi ett ganska intressant samtal. Ska dock inte gå in så mycket på vad samtalet handlade om. Känns bäst att inte lämna ut några vidare mer uppgifter om vad som hände under kvällen sen heller men jag kan avslöja att vi nästan badade, vi blev sura på ett par danskjävlar som tog vår perfekta plats och vi hade allmänt kul.
   Kring nio-snåret kom Alex ned till oss och gjorde oss sälskap en stund. När det sedan var dags att bege sig hemåt bestlutades det ganska snabbt att jag inte skulle sova hemma utan hos Alex igen. Det har juh blivit en hel del sovande där nu för tiden men jag klagar, trots att det innnebär att jag måste stiga upp vid sex. Nu måste jag äta frukost, magen kurrar. See ya

Kommentarer
Postat av: evelina

sv; tacktack. ja visst är den snygg.

Postat av: Tobias

svar: sant, vi sover bort livet ;O

2008-08-07 @ 14:45:03
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback