Dagboksinlägg-Izabella

Måndag. Det har allt varit dåligt med uppdatering av vår lilla blogg på sistone - kommer inte äns ihåg när Natha bloggade sist ;) Nu ska det minsann bli ändring på detta, ska se om man kan lyckas göra 2 inlägg var dag. Vi är ju två som bloggar så det borde ju hinnas med. Natha är ju i och för sig en mycket upptagen och fullbokad person så något löfte kan kanske inte utlovas. 
  Innan ni får höra om min otroliga måndag kommer ett litet stycke om söndagen

Söndag 10/2
  
Dagen spenderades hos pappa,  Bonnaland alltså. Här var det väldigt chill och inte mycket blev gjort. Att idrottsprovet var redan nästa dag oroade mig inte nämnvärt.
 - Jag pluggar på det ikväll hos mamma, tänkte jag. Så blev det inte. Framåt tre-tiden hör jag av Natha, som berättar att hon har huset för sig själv och vill inte sova ensam! Vid sju-tiden bar det därför inte av hem utan ut till Ringö. Det första vi gjorde var att åka till Willy:s för att inhandla godis. Hur kan man klara av en söndagkväll utan godis!? När vi kommit hem till det tomma huset igen var det dags för Andra Avenyn och sedan I en annan del av Köping. När detta var slut var klockan nio och för tok för tidigt att sova. Det blev nu film-tittande fram till halv tolv. Nu var det dags att sova. Det var i detta ögonblick jag kom ihåg, PROVET! Det vara bara att börja plugga... Efter en knapp timme gav jag upp, jag måste ju sova.

  Så nu hoppar vi tillbaka till måndag. Dagen startade ovanligt tidigt, gick upp redan klockan sex. Kvart över sju satt jag sedan på bussen och för första gången var jag i skolan en hel kvart innan lektionen började. Dagen gick och det blev dags för det jäkla idrottsprovet. Trots mina bristande kunskaper i ämnet är jag säker på att jag klarade  provet iaf. Trevligt!
  Resten av min dag har gått åt till att vara i stallet och nu har lite tid framför datorn spenderats. Det är inte mycket idag som inträffat utanför skolans väggar. Lite synd men mycket snart är det sportlov och då kommer det definitivt hända saker och ting! Hoppas jag. See ya
Ibland är det bara för bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback